Berlin?

Jag ska plugga idag och det är verkligen hög tid att promenera iväg till KB. Men jag har varit väldigt produktiv den här morgonen på andra sätt, jag har nämligen halvt bestämt med en gammal vän att vi ska mötas upp i Berlin någon gång runt den 26:e februari. Jag hoppas så innerligt att det blir av. Jag har aldrig sett Berlin och jag känner mig stressad för jag har verkligen fått intrycket av att staden håller på att förstöras. Alla verkar spå samma prognos, om fem år kommer det ha byggts nytt och priserna kommer ha stigit och det kommer vara som vilken annan europeisk huvudstad som helst.

Observera att jag har en väldigt romantisk bild av Berlin.

I år är det iallafall 20 år sedan muren föll. På Edsvik konsthall börjar en ny utställning på lördag där 11 konstnärer från Berlin medverkar och reflekterar kring detta. Jag har smygtittat och blivit mycket imponerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0