Nu återvänder jag lite till gatukonsten.

Kära dagbok!

Det enda jag måste göra idag på förmiddagen är att komma ihåg att tvätta håret innan jag går och möter min syster. Det ska jag väl klara.

Nu när jag har haft några dagar ledigt borde jag kanske ha ägnat mig åt min ofärdiga c-uppsats. Men det går inte! Det känns verkligen helt omöjligt att ta upp den just nu. Jag funderar på om jag kanske blev lite, vad kallar dom det, utbränd förut? Utan att jag märkte det. Jag jobbade massor men var ändå ganska effektiv i skolan. Det funkade jättebra tills jag bara tröttnade och lade ner den akademiska verksamheten totalt. Nu känns det som om jag skulle kunna sova hur mycket som helst. Men jag är inte orolig alls, den enda som är orolig är mamma.

Hursomhelst, poängen är att jag fortfarande tänker på gatukonsten. Ni har väl hört om hela Konstfacks-debatten? Territorial pissing. Jag vet inte vad jag tycker, förutom att jag tycker att rektorn på Konstfack är lite feg som inte backar upp NUG. Han är graffitikonstnär, det var genom graffittin han kom in på skolan. Då tyckte väl ledningen att dom var coola och nytänkande, stolta över att de insåg graffittins värde. När det sedan leder till en ordentlig debatt vågar dom inte ha någonting med saken att göra.

Tänk att folk fortfarande blir så arga. Jag blir också lite irriterad när jag ser ful gatukonst, men det handlar ju om att ta det goda med det dåliga. Alternativet är ju ingen gatukonst alls och då blir reklamen allsmäktig. Det kan inte vara riktigt hälsosamt.


Bilden hämtad från atlasmuren.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0