Mellanlandar.

Är hemma och fixar en snabb middag mellan jobbet och utgång. Eller vad det nu blir. Jag lagar pasta, broccoli och kikärtor, ihoprört med tomat-och chili creme fraiche. Det är en helt okej middag.

Just nu är jag lite bitter på alla elaka småbarnsfamiljer som har förstört för mig idag. Som kommer och tar upp alla platserna i mitt caf'e, utan att köpa någonting, men som lämnar barnmatsgegg och spyor efter sig. Jag bråkar aldrig med dom, jag bara ler och ger dom plastskedar när dom frågar efter det. Torkar undan allt klägg och ställer tillbaka bebisstolarna. Torkar ur barnmaten ur micron. Sen är jag såhär mörk innombords när jag kommer hem.

Jag sitter och funderar. Det vore trevligt om jag kunde orka ta mig till KingKong-klubben ikväll. Men eftersom jag vet hur det brukar bli när man börjar någonstanns i andra änden av stan känner jag mig pessimistisk.




Såhär drömmer jag om att mitt café ska se ut. Men det går inte.

Målningen är av Van Gogh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0