In the Ghetto.

Hörrni, nu är jag på gränsen till att få en stor etta i Vårberg (stationen efter Skärholmen). Jag och Lena var och tittade på den igår. Den är helt okej, den har ett riktigt kök och ett riktigt, kräkfärgat, badrum. Och en balkong. Jag skulle nog bo fint där. Personligen har jag ingenting emot att bo i förorternas ytterkant, det är ganska trevligt, men jag får ju exempelvis räkna med att min syster aldrig kommer våga sig ut. Vågar ni andra? Lena har lovat att hon vågar.

Efter att vi hade tittat på lägenheten satt vi och åt currypizza/hamburgertallrik bredvid tunnelbanan. Vi funderade över om Blondinbella någonsin varit i Vårberg.


Morgonmusik!




Bara en sista sak: ni måste erkänna att det är lite roligt att jag flyttar från Vasastan till Vårberg. Jag gillar't!

Kommentarer
Postat av: lotta!

men gud vad märkvärdig du har blivit sedan du flyttade till vasa! :-) du kommer ju fan från landet, då är väl vårberg ingen big deal för dig att överleva. klart vi vågar! om jag efter min examination om två år flyttar upp till Lyckseles djupa skogar så kräver jag fint besök av er minst en gång om året ;-)



det kommer gå så bra så. tänk vad skönt med en rymlig lägenhet med eget kök och hela kittet! vuxenpoängen haglar. tänk inte på vart det ligger bara. ingen svårt val mellan vårberg och nynäs, eller hur?

2009-02-06 @ 11:17:09
URL: http://lillaenglund.blogg.se/
Postat av: Mika

hahaha, vilken fundering. Men jag tror faktiskt inte att blondinbella varit där (inte för att jag vet, men hon tycker liksom illa om söder och åker motvilligt dit). Jag vågar mig till vårberg. Men polisdotter som jag är har jag blivit hela min uppväxt blivit uppskrämd, inte om vårberg just iofs, men jag åker ju helst inte hem ensam på natten därifrån en helg ;) Men med sällskap så självklat. Kram på dig

2009-02-06 @ 12:12:40
Postat av: lotta!

är det bara jag som fan aldrig hört talas om vårberg tidigare? :-S kan vara för att jag är så ickeorienterad i sthlms förorter. fan brudar, ni anar inte vilken jävla förnedring jag var med om ikväll! nu ska jag h-a-t-a hela natten lång. Men puss på er!

2009-02-07 @ 02:15:16
URL: http://lillaenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0