Drömmar.

Just nu känns livet ganska lätt. Förutom att jag måste hålla på med en massa pappersarbete och stå i csn-telefonkö. Jag ska flytta till Vårberg! Nej, inget kontrakt är påskrivet än. Men det kändes som att Karolina på HSB tyckte om mig och hon sa att hon skulle förbereda ett kontrakt. Jag måste bara bevisa att jag tjänar tillräckligt mycket pengar, vilket jag är osäker på att jag gör. Men hon sa att vi skulle testa ("för det är ju alltid roligare att klara sig själv") och om vi inte fick det att gå ihop får mamma och pappa skriva på något papper om att dom i en eventuell krissituation kommer hjälpa mig med hyran. En krissituation som aldrig kommer uppstå. Det måste dom väl gå med på? Fast jag borde nog prata med dom.

Den här lägenheten kommer vara min. Och nej, den är inte vackrast i världen och ligger inte i Vasastan. Men jag kommer kunna göra den så himla fin. Vita linnegardiner och vackra möbler kan göra mycket. Jag är så himla inspirerad! Och det gick så himla bra i skolan idag! Innan jag åkte från Fruängen lovade jag att jag skulle måla någonting fint. Så då gjorde jag det! Tänk så enkelt det kan vara.

Nu ska jag hem till Lena som är sjuk.





Köket är faktiskt lite retro. Om man tänker positivt. En del skulle kanske kalla det slitet.


Och så är jag glad för att jag tycker om någon lite.


Kommentarer
Postat av: lotta!

GRATTIS GUMMAN!

2009-02-10 @ 18:26:45
URL: http://lillaenglund.blogg.se/
Postat av: Mika

Vad kul!! Jag fick inte ta min lägenhet heller själv... Det är ju en ungdomslägenhet men tydligen räcker inte CSN. Så ja, pappsen fick offra sig och gå i borgen för mig, men det går ju bra det med :) Klart dina föräldrar går med på det också. Kram på dig!

2009-02-10 @ 19:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0