Akrobatik!

Ikväll har jag tränat akrobatik! Det var så himla roligt och  så himla jobbigt. Mina armar och ben känns som spaghetti. Jag trodde att jag var stark, men jag är verkligen fruktansvärt svag. I alla fall i jämförelse med Sara. Hon och jag har övat på en hel del underliga lyft och byggen, Sara är en stadig grund. Ändå är det svårt att helt våga lita på den och när jag känner mig osäker böjer jag armarna (som ett instinktivt, jätteologiskt försvar) och då välter jag. Lena var grym med balansbollen.

Sara är en duktig kvinna. Idag på förmiddagen åkte hon ett långfärdsskridskolopp och kom på andra plats. Sen åt hon lunch hos mig på Edsvik. Jag vill också vara stark!

Igår var jag på en mysig fest. Vi var inte så många. Men vi hade två bagare som satte igång att baka bröd. Jag kom direkt från jobbet och var ganska slut, nybakad solrosbröd vid midnatt var gott. Och så hade vi en väldigt begåvad gitarist. Han sjöng medeltidssånger för mig och Lena och vi blev tårögda av nostalgi. Jag kröp upp i soffan och somnade nästan.

Igår åt jag frukost med Rikard.

Låten här nedanför började jag och Lena att sjunga på på festen, den duktiga Tobias snappade upp ackorden och det blev fantastiskt fint. Den här versionen ni får höra är från medeltidsveckan i Visby nu i somras. Gycklargruppen Jauvet sjunger på krogen Clematis. Det är en väldigt bullrig och brusig version, men så var det i verkligheten också. Det är det som är charmen med medeltidsveckan, det är lite bullrigt. Vi var där! Det var min enda lediga vecka på hela sommaren och det var underbart.


Kommentarer
Postat av: Lenas

Åh! Bullrigt och vått av klosteröl och galen festival i långklänning! Mysigt!!!

Japp, balansen är min grej. ;D

2009-02-23 @ 10:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0