Nya tag.

Ursäkta den dåliga uppdateringen, men skolstarten innebar en stor shock och omstälnning som fick mig något ur balans. Jag tror att från och med nästa vecka kommer jag att ha funnit mig tillrätta i min nya tillvaro. Den här veckan har vi haft någonting som de kallar Startvecka. Vi har varit på skolutflykt och tittat på offentlig konst och sovit på Skanstulls vandrarhem. Vi hade en väldigt lyckad middag/fest i en lokal som heter Kapsylen som ligger i samma hus som Café 44 om någon varit där? Vi åt chevretoast och sallad bestående av bulgur, spenat, ruccola, körsbärstomater, rödlök, oliver, soltorkade tomater svarta bönor, kikärtor och kidneybönor. Till det dijonsenapdressing och rosévin. Mums.

Sedan tyckte våra lärare att det var dags för oss att gå vidare och då tänkte vi först sjunga karaoke på Kellys. Men vår söte lille australienare har inte lärt sig de svenska utelivskoderna än så han försökte ta sin vinflaska med sig in på stället. Så får man inte göra ju. Så vi fick gå vidare. Istället gick vi till Carmen, där jag träffade massa personer som jag känner, vilket ju är lite fel när man är på klassresa. Sen välte Linnea ut en ölflaska och då blev vi ungefär utslängda och portade därifrån i evigheters evighet. Vi sa att vi ändå inte ville komma tillbaka! Så gick vi därifrån i samlad trupp, mycket dramatiskt. Efter det liten lugn efterfest på vandrarhemmet

Idag fortsätter startveckan, med sovmorgon till 10. Vi ska bygga skulpturer i trädgården till Trädgårdsfesten, som vi ska ha på fredag.

Igår kväll firade jag och Peter att jag kommit hem från min utflykt och att vi officielt sett varit tillsammans i en månad (fast  vi tycker båda att vi varit tillsammans mycket längre). Vi åt god plockmat, tittade på Miss Marple och åt 88 procentig choklad tillsammans med lyxkaffe. Jag har fått en ananasblomma och jag önskar just nu verkligen att jag hade en kamera. Jag gogglade saken, och ungefär såhär ser den ut:




Fast ändå inte riktigt. Min ser lite mer ut som en ananas tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0