Onödigt att vara arg på saker man inte kan påverka.

Det känns mycket underligt att uttala sig om storpolitiska frågor på denna ganska offentliga plats men det är så himla svårt att låta bli. De senaste dagarna har det varit katolska kyrkan som jag har varit så obegripligt arg på. Jag vill ut och demonstrera! Katolska kyrkan har fått göra precis som den vill så himla länge nu. Gubbarna får säga hur korkade saker som helst och själva kärnan i religionen verkar vara att man inte ska ifrågasätta. Där har dom tänkt ut det bra kyrkans män.  Endast Portugal har protesterat mot påvens uttalande om att kondomutdelning ökar spridningen av hiv. Vad hände med alla andra katolska länder...?

Jaja. Det var en kort parantes om vad jag går omkring och tänker på och som får mig att se så sammanbiten ut.

Igår var det måndagsöl ute i Vitabergsparken. Det var inte så varmt som det varit tidigare i veckan, men ändå tillräckligt varmt. Vi hade stora problem med att hitta en pizzeria på söder, det slutade med att vi ringde till eniro som styrde oss till Ringvägen, 5 minuter från där vi hade varit då vi började. Vi avslutade kvällen på Lochness, som vanligt. Jag stannade inte så länge, bara tills Emma kom så att jag fick ge henne en kram. Sen åkte jag till Kristineberg, där blev jag fotograferarad. Rikard har köpt en Nikon. En del bilder blev ganska bra, fastän jag hade varit ute i solen och druckit öl hela eftermiddagen. Jag var lite glansig. Man blir finare om man fotograferas med en bra kamera, så är det bara. Jag ska fråga om jag kan få en bild, då kan ni kanske få se.

Idag har jag dessutom deklarerat och pratat med min nya chef. Hon verkar snäll. Ni vet, vardagssaker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0