Mitt sociala handikapp.

Jag har ett problem, som jag visserligen inte tampas med dagligen, men som då och då dyker upp och varje gång är fruktansvärt. Ibland uppstår det när jag blir generad och tycker att någonting är pinsamt eller obehagligt, men ibland händer det utan någon direkt anledning. Problemet är att jag kan bli så himla röd i ansiktet. Det är inte fint, det är ingen liten rodnad. Jag blir verkligen illröd. Det fungerar som en ond cirkel. Det börjar med att jag känner att jag av någon anledning står lite mer i centrum än vad som är behagligt. När jag märker den här uppmärksammheten, oftast positiv eller åtminstonne neutral, blir jag lite varm vilket sätter igång någon slags panikreaktion hos mig eftersom att jag vet hur röd jag kan bli. Och det är då det kommer!

Det här problemet uppstod, som ni kanske har förstått, idag och jag betedde mig mycket underligt. Ursäkta. Jag ville liksom bara att alla skulle försvinna, fastän jag ju egentligen absolut inte ville det.


Kommentarer
Postat av: lotta!

lets hold hands..

2009-04-03 @ 00:08:24
URL: http://lillaenglund.blogg.se/
Postat av: Lena

Ah! Sötnos! Du är ju som jag!

2009-04-05 @ 08:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0