Helgen i bilder.

Min helg har överlag varit bra. Nu bortser jag från hur bitter jag var ett tag i fredags då jag var tvungen att jobba på en begravningsfest för 200 pers och var tvungen att göra ca 1000 snittar. Det var sånna där snittar som består av en kub ost, en kub melon och en rulle parmaskinka, genomborrat av en tandpetare. Tandpetarna vi skulle sticka genom snittarna var inplastade, var och en för sig. Jag stod och skalade tandpetare i en och en halv timme medan jag tänkte på att någon kanske även  stått och plastat in tandpetarna för hand. Dessutom hade jag ångest över att jag inte var i skolan.  Alltså, det var inte så att jag var klar med att skala tandpetare efter en och en halv timme. Det var då jag satte ner foten och vägrade fortsätta.

Tandpetarplast

Efter jobbet gick vi i alla fall ut och drack öl, Lena anslöt sig. Vi satt ute, vid Kungsholmsstrand (heter det så?)!. Det hade varit skönt med filt och brasa, men det kändes okej. Sedan, när det blev för kallt, gick vi till Café 44 för där var en 30-årsfest. Jag hälsade aldrig ens på födelsedagsbarnet men han såg trevlig ut. Det var en bra kväll, men ändå inte helt hundra. En del..verkade inte må så bra. Av olika anledningar. Jag och Lena åkte hem till Sundbyberg, inte jättesent och ingen var jättefull. Det tycker jag var bra, för det gjorde att vi kunde ha en fin förmiddag innan jag började jobbet vid halv två. Det var så himla soligt, vi stod ute på balkongen jättelänge.

Missan


Findus


Vi åt lunch på Stadsmissionen. En pärla i Sundbyberg.


Jag har målat en väldigt vårig tavla.


"Julio är inte kommunen"

På lördagen jobbade jag till 19.30, sen åkte jag hem till Malin i Skarpnäck. Där var de flesta från UG, de hade ätit middag och sparat till mig. Vi drack folköl och vin och de flesta av oss var väldigt trötta. Malin gjorde den godaste chokladsåsen jag någonsin ätit,den smakade fudge och stelnade på glassen. Några klippte håret på varandra, jag fick två inbakade flätor.

Idag har ingenting roligt hänt. Jag har bara jobbat. Nu ska jag krypa ner i sängen, jag har fruktansvärt ont i mina äggstockar. Imorgon är det PÅSKLOV. Jag ska börja det med att rida! (jag måste öva inför vildhästarna i Mongoliet).

Godnatt godnatt.

Kommentarer
Postat av: Lena

FINDUS!!!! Jag ska äta honom med chokladsås. Idag ska vi rida.

2009-04-06 @ 08:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0