Det brinner en eld.

Jag är hemma och vänder. Hade en festlig Kvalborg igår och en solig Valborgsförmiddag med jordgubbar i Uppsala. Har fixat lite lax-och grönsaksspett som snart ska grillas. Jag hoppas jag får se lite eld ikväll. Det skulle göra min Valborg. Ibland blir jag lite eldsentimental. Jag går igång på eld, det får mig att må bra i hela kroppen. Och så får det mig att tänka på medeltidsveckan förra sommaren. Mycket kretsade där kring eld, och där elden var där var jag och Lena.


Från gycklargruppen Trix eldshow. Lena filmar.

Att åka till medeltidsveckan är lite som att fly in i en sagovärld. Lite. Och sen kan man åka hem igen till Stockholm och dricka gott kaffe när man har fått en lagom stor dos. Och man tenderar att romantisera lite väl mycket i efterhand...men vissa saker kommer man alltid att längta tillbaka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0