Idag red jag på islandshäst i skogen.

Och det var sol och jag har fått färg på näsan. Min häst var finast och hette Dröymer (fast isländsk stavning?). Jag vet att jag har ridit någon gång tidigare, men då var jag väldigt liten, så jag anser det här vara debuten. Vi red i uppförsbackar och  nedförsbackar, på smala stigar och några lite tjockare. Ibland var det väldigt stenigt och då kunde det hända att hästen snubblade till lite. Men aldrig såpass att den var nära att ramla. Vi lunkade, travade och töltade.









Vi stannade i skogen och fikade och fick kaffe och macka.

När vi sedan skulle hem insåg vi att det var ganska långt till Bro station och bussarna gick inte eftersom att det är påsklov (dit fick vi skjuts av Lenas pappa). För varje bil som åkte förbi höll vi upp våra tummar, många susade bara förbi oss, men tillslut stannade en kvinna och hennes son. När vi pratade med dom förstod vi verkligen att vi var en bit utanför stan, de hade dialekt och frågade om nyheter från Stockholm.

Nu är jag nyss hemkommen från måndagsölen. Imorgon ska jag läsa på KB hela dagen.

Kommentarer
Postat av: Helena

men åh, jag sitter ju och läser på SU hela dagen! Hade tänkt fråga om du ville sitta ikväll (trodde du hade skola idag) fast sen vågade jag inte för jag visste inte om jag orkade... Hoppas det går bra på KB!

kram!

2009-04-07 @ 13:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0