Finanskris!

Jag måste bli så himla mycket mer ekonomisk, för jag får ångest när jag tänker på vad jag denna månad har gjort av med på ingenting. Jag köper absolut inte dyra kläder, eller ens mycket kläder för den delen. Faktum är att jag inte kan komma ihåg att jag har köpt något nytt klädesplagg den här månaden (det har jag naturligtvis). Jag äter inte ute ofta (ibland). Jag dricker mest öl på måndagar.Jag tycker inte att jag har varit ute så mycket annars den här månaden, förutom den där galna kvällen på Berns (galen ur ett ekonomiskt perspektiv alltså). Jag har visserligen betalat 2000 kronor till skolan och sparat 1000. Men matematiken stämmer inte, jag borde enligt dessa ovan gjorda beräkningar ha ca 5000 kronor kvar men jag har bara 60 kronor! Vart är mina pengar?!

Lösningen:

Om jag ser till att jobba väldigt mycket tjänar jag inte bara pengar, jag gör dessutom av med mindre eftersom att jag är upptagen med att jobba.

Matlådor varje dag. Det blir dessutom mycket nyttigare, till imorgon har jag exempelvis gjort i ordning blodpudding med vitkål-och morotssallad.

Försöka stå emot allting som jag vill ha. Om jag inte vill ha det så mycket att det gör ont. Som de här skorna:



Jag vill helst inte behöva gå så långt att jag måste börja föra bankbok, men om jag inte lyckas ändra mina konsumptionsmönster får jag helt enkelt bita i det sura äpplet.

Kommentarer
Postat av: lotta!

alla behöver vi unna oss ett par TopShop skor ibland. jag köpte ett par igår! de här;



categoryrn=42358&productId=1009484&langId=-1" rel="nofollow">http://www.topshop.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?beginIndex=60&viewAllFlag=false&catalogId=19551&storeId=12556&categoryId=73934&parentcategoryrn=42358&productId=1009484&langId=-1

2009-04-25 @ 17:48:04
Postat av: Sigrid!

Oj oj oj

2009-04-26 @ 10:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0