Vuxna vänner och bloggfunderingar

Idag har jag varit hemma hos Mika och fikat i timmar. Det var första gången jag såg hennes och Kribbes (stavning osäker?) nya lägenhet. Hon är sambo nu vilket känns lite overkligt men ändå så självklart.

När ens vänner gör sådana mogna saker känns de lite närmare en själv och då börjar man ju fundera på sin egen situation. Sedan jag flyttade hemifrån har jag alltid bott ensam, förutom i Rom, men då var det mer som ett underligt kvinnokollektiv. I början kunde det kännas lite ensamt och jag blev rastlös så fort jag var ensam hemma en kväll. Sedan vande jag mig nog och känner mig nu för det mesta väldigt bekväm med mitt eget sällskap. Men jag har ändå alltid tänkt att jag nog någon gång kommer att bo tillsammans med en pojkvän. Tänk om jag inte klarar av att spendera så mycket tid med en annan människa? Eftersom att jag aldrig har testat och nu dessutom har blivit så bekväm med min ensamhet? Undrar hur jag kommer känna mig den dagen jag flyttar ihop med någon...jag kan inte låta bli att tänka att jag nog alltid kommer att känna mig lite lite obekväm. Jag har mina små konstiga vanor som nu sitter ganska djupt rotat. Men det kan nog ha att göra med att jag aldrig har upplevt hur det är att vara i ett klockrent förhållande. Då kanske allt skulle falla på sin plats.

Angående bloggen: Min bästa vän Lena hatar bloggar. Hon tycker att bloggerskor är självcentrerade och ytliga människor som känner behövet av att delge världen om vilka caféer de har druckit kaffe på och vad de har på sig. Och jag håller nog till viss del med henne. Så ingen Dagens Outfit, bara om jag skulle råka få till det riktigt jävla klockrent någon dag.  Men jag kommer nog att skriva ganska mycket om mig själv och människorna runt omkring.

Och: Det jag faktiskt känner att jag kan lite mer om än alla andra är: konst, böcker och mat (italiensk).

Nu ska jag snart till Universitetet för en liten öl med Lena och Emma. Men bara en, för jag börjar jobba TIDIGT imorgon.

Ha en trevlig fredagskväll!

Kommentarer
Postat av: your babe

Jag hatar alla bloggar utom den här.

2008-12-22 @ 11:10:31
Postat av: lotta

Faaaaaaab!

2008-12-23 @ 17:57:04
URL: http://lillaenglund.blogg.se/
Postat av: lotta

Men usch. Är vi verkligen vuxna nu? Åh jag vill inte..

2008-12-23 @ 17:58:44
URL: http://lillaenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0