Pluggis

Jag känner mig som en dålig student, har knappt ens funderat på min c-uppsats under den senaste veckan, trots att jag för mig själv dyrt och heligt svurit att jag ska försöka bli klar till den 12:e januari. Jag saknar den lite och känner ibland en liten liten klump i min mage. Min handledare måste vara SÅ besviken på mig och hon är ingen kvinna man vill göra besviken. Nu när Jon är här har jag tagit semester från den helt och hållet, tänker bosätta mig på Kungliga Biblioteket från och med måndag. Återigen läsa mig igenom dagarna. Jag längtar! Om det är någonting jag är bra på här i världen så är det att läsa. Om jag sitter på ett bibliotek kan jag läsa flera timmar i sträck, eller åtminstonne tills jag blir hungrig. Nu läser jag mycket om textilkonst och efter varje text jag läst tittar jag i källanvisningarna om det finns någon intressant litteratur i ämnet som jag har missat. Ibland hittar jag intressanta böcker som jag egentligen inte har någon användning för i min uppsats, men då brukar jag läsa dem ändå. Ha! Jag älskar att beställa hem böcker från Kungliga Bibliotekets magasin, det gör man jättesnabbt och enkelt genom hemsidan. Ibland blir jag lite för entusiastisk och inser inte hur mycket jag beställt, då för jag en schock när jag hämtar ut dem vid receptionen.

Man skulle kunna tro att jag får betalt av KB för att skriva detta, men nej.



Jag sitter på jobbet och dricker islatte. Idag är det få kunder som stör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0