Myser ensam

Den här eftermiddagen har jag faktiskt fått en del tid för mig själv, vilket jag verkligen behövde. Efter att jag och Jon varit på Waldemarsudde och strosat omkring ett tag lämnade jag honom på Liljevalchs (Jon tycker om Grunewald för att han var jude). Jag har tränat, ätit och dammsugit lägenheten. Jon har fortfarande inte kommit hem, tänk om han är arg. Jag var nog ganska otrevlig i morse. Men det ÄR jobbigt när någon som man känner halvbra kommer och bor med en i ens 19 kvm stora lägenhet och dessutom inte känner någon annan i landet så att man hela tiden känner ansvar för att personen ska ha det bra. Jag är redan helt slut.

Jag har även letat runt en hel del på blocket angående ny lägenhet. Det går sådär. Jag blir av med min lägenhet någon gång i februari, de flesta vill hyra ut omgående. Men jag vill ju inte vänta tills jag inte har någonstanns och bo och då börja leta bostad. Hur gör man sånt här?

Lyssnar på The Knife. Fick precis ett sms från Jon, han är på väg hem. Så jag ska börja laga mat (Ja, jag har dåligt samvete). Ikväll ska vi hem till Lena och titta på Once upon a time in the midlands. Och Lena och jag ska slinga våra hår inför nyårsafton. Just det: I KID YOU NOT, jag ska ha en ceriserosa slimmad klänning utan axelband på mig imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0