Dagens upplevelse

Jag bor på hemlig adress i Vasastan. På väg till KB imorse gick jag förbi en lokal som förut var ett värdelöst konstgalleri som nu flyttat till Malmö. Nu, klockan halv 9 på morgonen, var lokalen fylld med folk. Det hade inte kommit upp någon skylt eller reklam över vad det nu var för någonting. Det hängde bara en för mig intetsägande, handskriven lapp om att jeans kostade 400 kronor, kjolar 300 osv. Jag blev väldigt nyfiken, men orkade inte gå in. Ville till 7eleven och köpa kaffe.

Senare på eftermiddagen, på väg hem, gick jag förbi lokalen igen. Den var fortfarande fylld med folk, det såg ut som värsta festen, men det var fortfarande inte direkt någon ledtråd om vad det var för någonting. Jag gick in, och det  visade sig vara en Acne-outlet. Jag gick fram till jeansbordet, där alla andra tjejer var, och började rota. Det roligaste var att det bara fanns ett stort gemensamt omkläddningsrum, så alla stod och prövade sina jeans tillsammans. Därinne, på kanske 15 kvm, stod 8 tjejer och två blyga killar. Jag hatar att prova jeans, gör det knappt ens ensam! Känner mig alltid gravt överviktig. Men ändå var det ganska trevligt och jag fick massa uppmuntran från medmänniskorna. Så jag köpte faktiskt ett par jeans. Det var dagens.

Kommentarer
Postat av: Thea

Ah fab!

Välkommen till bloggosfären... ^_^

2008-12-30 @ 13:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0